Klachtenreglement Wij hechten er veel waarde aan dat u tevreden bent met de zorg die wij leveren. Toch kan het soms gebeuren dat u dit niet zo ervaart. Het is zowel voor u als voor ons belangrijk dat u ons hierover informeert, zodat we samen naar een oplossing kunnen zoeken. Wij zien klachten als een kans om te leren en waar mogelijk onze zorg te verbeteren. U kunt erop vertrouwen dat wij klachten serieus nemen en zorgvuldig behandelen. Het recht om een klacht in te dienen en een passende afhandeling daarvan te verwachten, is vastgelegd in de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz). Wat verstaan wij onder een klacht? Een klacht is voor ons elke uiting van ontevredenheid. Dit kan betrekking hebben op uw behandeling en zorg, zowel medisch als verpleegkundig, maar ook op de manier waarop u door een medewerker bent behandeld. Daarnaast kunt u een klacht indienen over organisatorische zaken. Waar kunt u terecht met uw klacht? Wij raden u aan om uw klacht in eerste instantie te bespreken met de betreffende medewerker. Wellicht is er sprake van een misverstand, dat in een gesprek opgelost kan worden. Als u er samen met de medewerker toch niet uitkomt, of als u het liever niet rechtstreeks met de betrokkene wilt bespreken, kunt u uw klacht indienen bij onze klachtencoördinator via klacht@ornandumklinieken.nl. De klachtencoördinator ondersteunt u bij het vinden van een passende oplossing en informeert u over de verdere procedure. Binnen drie werkdagen ontvangt u een reactie op uw klacht. Wat als u er niet uitkomt? Als het niet lukt om met de klachtencoördinator tot een oplossing te komen, kunt u zich wenden tot de Geschillencommissie Zorg Algemeen via het onafhankelijke Klachtenloket Zorg. Hier kunt u gratis terecht voor advies en kan een onafhankelijke klachtenfunctionaris worden ingeschakeld. Deze functionaris is neutraal en heeft geheimhoudingsplicht, en kan bemiddelen tussen u en uw zorgverlener. Klachtenloket Zorg 070-3105392 Info@klachten-loketzorg.nl En als u dan nog steeds niet tevreden bent? Als u na bovenstaande er met uw zorgverlener niet uitkomt of als het de klachtenfunctionaris niet lukt om de de klacht op te lossen, dan verwijst het Klachtenloket Zorg en/of de klachtenfunctionaris van Klachtenloket zorg u naar de Geschillencommissie Zorg Algemeen. Geschillencommissie Zorg Algemeen Degeschillencommissiezorg.nl Postbus 90600 2509 LP Den Haag 070-3105380